facebook
Connect with us

Produsul rusesc de care Europa este dependentă. În România este introdus ilegal de mafia PSD/PNL din Portul Constanța

Europa se îndreaptă pe nesimţite în poziţia în care va fi dependentă de îngrăşămintele ruseşti, la fel cum a fost cu gazele naturale, avertizează unul din cei mai mari producători europeni de îngrăşăminte necesare pentru culturile agricole, informează Financial Times.

Îngrăşămintele pe bază de azot, care sunt importante pentru creşterea plantelor, sunt produse pe bază de gaze naturale şi Rusia exportată cantităţi din ce în ce mai mari în Europa, înlocuind o parte din gazele sale naturale care acum sunt interzise în UE, spune Svein Tore Holsether, director general la Yara International, unul din cei mai mari producători de îngrăşăminte pe bază de azot.

„Îngrăşămintele sunt noile gaze. Este paradoxal că obiectivul este reducerea dependenţei Europei de Rusia şi acum intrăm pe nesimţite într-o situaţie în care transferăm Rusiei puterea asupra unui produs esenţial pentru producţia alimentară”, spune Holsether.

Potrivit Eurostat, în perioada iunie 2022-iunie 2023, UE a importat de două ori mai multă uree, un îngrăşământ frecvent utilizat, din Rusia decât în precedentele 12 luni. În sezonul curent, care se va încheia în luna iunie 2024, importurile din Rusia sunt mai mici dar totuşi peste media istorică şi sunt responsabile pentru o treime din importurile totale de uree în blocul comunitar.

Preţul îngrăşămintelor a explodat după invazia rusească din Ucraina, iar sancţiunile impuse Rusiei au limitat cantităţile de gaze naturale disponibile, materia primă din care sunt produse îngrăşămintele pe bază de azot. Asta îi afectează financiar pe fermierii europeni, în timp ce fermierii din alte părţi, în special din Africa, au încetat pur şi simplu să mai folosească îngrăşăminte, reducând randamentele şi agravând o criză financiară mondială.

Între timp preţurile la îngrăşăminte au mai scăzut, pe fondul reducerii cotaţiilor la gaze, însă industria europeană a îngrăşămintelor se confruntă în continuare cu probleme pe măsură de importurile din Rusia ocupă o felie din ce în ce mai mare din piaţă, spune Holsether. Potrivit acestuia, producătorii ruşi de îngrăşăminte profită de pe urma unor costuri mai mici cu energia, şi în plus nu trebuie să respecte atât de multe constrângeri în ceea ce priveşte protecţia mediului şi deci pot să emită mai multe gaze cu efect de seră.

Rusia ar putea să îşi utilizeze poziţia dominantă de pe piaţa îngrăşămintelor în scopuri politice, la fel cum a făcut Moscova cu livrările de energie, avertizează Holsether. „Atunci când produci un produs care este atât de important în producţia de hrană, asta este un instrument puternic. Şi, din nou, cred că ar fi naiv să credem că, la un anumit moment, asta nu va fi utilizat în scopuri politice”, a spus director general de la Yara International.

În România sunt introduse ilegal de mafia PSD/PNL din Portul Constanța

Statul român are la dispoziție diverse pârghii de sprijin pentru marea industrie care decurg din propriile resurse energetice, ceea ce este o diferență cheie față de UE în general, dar nu le folosește. Nimeni din guvern nu dorește să repornească industria românească. Ce pretenții să ai de la șoferul lui Iskandarani și un hoț de buzunare pus șef peste Camera Deputaților. Drept urmare, chiar dacă celelalte țări producătoare de gaze din lume construiesc noi fabrici de îngrășăminte și alte state membre au pus în aplicare pachete de miliarde de euro în ultimii ani pentru a se asigura că industriile mari continuă activitatea de producție, în România, Azomureș, ultima companie de acest gen, se luptă pentru supraviețuire.

Florin Vizan – Sorin Grindeanu

Portul Constanța e stat în stat

Azomureș își suspendă activitatea an de an din cauza importurilor ilegale de uree și azot din Federația Rusă prin Portul Constanța. Una din cele mai grave probleme din Portul Constanța este falsificarea actelor de proveniență a mărfurilor, astfel produsele ieftine din Rusia intră nestingherit în țară cu acte false. Totul se face cu acordul DRI Dobrogea, DNA, DIICOT, PCA Constanța, Administrației Porturilor Constanța și binenînțeles a premierului Marcel Ciolacu și a acoliților săi.

Șefii Azomureș reclamă frauda fiscală la import: în noiembrie, o navă cu 30.000 de tone de uree a intrat în portul Constanța cu documente false pentru a evita taxele și sancțiunile și, până când autoritățile au descoperit situația, jumătate din transport a dispărut.

Redacția Anchetatorii.ro a fost informată că toată marfa de pe vaporul MABROKAH a fost mutată discrect cu acordul tacit al autorităților statului condus de Iohannis, Ciucă și Ciolacu. Vaporul MABROKAH a fost încărcat în Sankt Petersburg cu uree pe bază de azot, însă a ajuns în România cu acte false. Detalii despre vas AICI.

Ureea este un îngrășământ pe bază de azot ce se folosește la toate tipurile de cultură, solubil în apa, ajutând în principal în faza de creștere vegetativă. Fermierii români au nevoie de uree pentru culturile agricole, iar până la impunerea embargoului UE la produsele rusești majoritatea mărfii era importată din Federația Rusă.

Șmecherii sistemului nu au oprit niciodată importurile din Federația Rusă. Ureea de pe vasul MABROKAH valorează undeva la peste 15 milioane de euro, bani ce pot umple rapid buzunarele lui Sorin Grindeanu, Florin Vizan, Mihnea Claudiu Drumea, Vasile Sponti, Nicu Caracota, Boja Cristian Iulian, Valentin Pocora și acoliții lor. Aceștia ar fi implicați direct în importurile de mărfuri din Federația Rusă, susțin sursele Anchetatorii.ro.

Ureea produsă în Rusia se marchează că provine de la o companie din Uzbekistan. Apoi o companie din Dubai, în numele unei companii din Libia, duce ureea în portul Constanța prin intermediul navei de transport Mabrokah înmatriculată în Palau, având ca destinatar o companie din România. Totul cu acte falsificate. Așa zisul producător din acte, o firmă din Uzbekistan neagă orice legătură cu marfa din portul Constanța și afirmă că nu are niciun contract cu firma din Dubai și cea din Libia și nici nu cunoaște presupusul client din România.

Mihnea-Claudiu Drumea, fost consilier al lui Nicolae Ciucă, recuperat în Portul Constanța la rotativa guvernamentală urla în gura mare prin port: ”Cine a dat pe goarnă!”.

Cum a îndrăznit cineva să toarne afacerea mafiei PSD/PNL din Portul Constanța. Soția tovarășului Drumea este prim-procuror în județul mafiei roșiei.

Mihnea-Claudiu Drumea

Florin Vizan, fostul șef al administrației Portului Constanța și acoliții săi au avut grijă să scoată rapid marfa din Port, înainte ca vreun procuror neascultător de la București să își facă apariția și să deschidă o anchetă în adevăratul sens al cuvântului. Cel mai mult infractorii lui Grindeanu se temeau de faptul că marfa ar putea fi confiscată, iar gașca infracțională de la Constanța urma să piardă milioane de euro.

Cine administrează Portul Constanța în numele mafiei de partid și de stat

Adrian Daniel Găvruța, fostul coleg de facultate al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, conduce CA al Portului cu zero experiență în domeniu

Mihnea-Claudiu Drumea, fost consilier al lui Nicolae Ciucă, în probleme legate de războiul din Ucraina, relația cu Republica Moldova și cordoanele de ajutoare pentru refugiați.

Elena Vlad, apropiată de șeful PSD Constanța și directorul economic al PSD condus de Dăncilă și Ciolacu. Elena Vlad mai este cunoscută ca o apropiată a șefului PSD Constanța, Felix Stroe, fost ministru al Transporturilor (2017-2018), și a fost director economic al PSD de pe vremea când era condus de Viorica Dăncilă, până anul acesta.

Constantin Chirilă, fost șef PDL pe vremea lui Traian Băsescu, expert contabil cu zero pregătire în domeniul maritim

Dan Alexandru Catană, fiul unui fost șef al Poliției Constanța, dar de 47.000 de euro la nuntă, fără declarație de avere pe 2023

Cătălin Diaconu, contabilul anonim 

Facebook