PSD a cheltuit 50 de milioane de euro, bani publici, pentru propagandă, dar a ratat finala prezidențială
Cu 19% din voturi, liderul PSD Marcel Ciolacu este cel mai slab candidat social democrat în 34 de ani de alegeri. Este prima dată când PSD nu are candidat în turul 2 al alegerilor prezidențiale. În urma rezultatelor, Marcel Ciolacu a demisionat de la șefia PSD, partid pe care l-a condus în ultimii cinci ani – timp în care a plătit peste 250 de milioane de lei (50 de milioane de euro), bani publici, pentru a-și cumpăra imagine pozitivă în presă pentru el și PSD, arată o investigație Snoop.ro.
PSD a plătit cei mai mulți bani pentru promovarea în presă și propagandă în ultimii cinci ani. A fost singurul partid care nu a oferit informații despre site-urile cu care a încheiat contracte.
Deși Marcel Ciolacu a susținut în mai multe conferințe de presă că este un adept al transparenței, a ascuns mereu destinația banilor și a refuzat să răspundă solicitărilor presei. A ignorat avertismentele organismelor internaționale care au criticat secretomania contractelor.
PSD folosește agenții precum Vertigo Events și Concept Media Management pentru a cumpăra spațiu în presă, TV și online, evitând transparența. Deși partidele nu pot încheia contracte directe cu televiziunile în afara campaniei, o fac cu site-urile acestora.
Articolele comandate de PSD nu au fost marcate ca publicitate politică de toate site-urile cu care au avut contract. Articole la indigo, laudative la adresa lui Marcel Ciolacu, au apărut pe mai multe site-uri în ultimii ani. În spatele strategiei privind comunicarea PSD se află Bogdan Popescu, omul care stabilește bugetele pentru presă, conform informațiilor obținute de site-ul de investigați Snoop.ro.
Singurele informații oferite presei în timpul mandatului lui Marcel Ciolacu au fost despre contractele încheiate de Viorica Dăncilă, fost președinte PSD și candidat la prezidențiale, care a luat în urmă cu cinci ani, 22.26% din voturi.
Marcel Ciolacu a promis, în aprilie 2022, că va publica numele site-urilor cu care are contracte PSD și va schimba legea pentru ca publicitatea politică să fie marcată. A promis, dar nu a făcut nimic în acest sens.
50 de milioane de euro, suma cheltuită de PSD în ultimii cinci ani, reprezintă bugetul unei redacții independente pentru cel puțin 50 de ani.