Connect with us

Adrian Axinia (AUR), întrebare de baraj pentru Ursula von der Leyen: Chiar vreţi să falimentaţi industria auto europeană?

Europarlamentarul AUR Adrian Axinia, alături de alţi colegi din grupul ECR (Conservatorii și Reformiștii Europeni) din Parlamentul European, a trimis o întrebare Comisiei Europene privind posibilitatea renunţării la anumite sancţiuni prevăzute de regulamentele 631/2019 şi 851/2023 ale Uniunii Europene care vizează normele de poluare pentru automobile. Demersul a pornit de la cazul punctual al grupului Stellantis, din care fac parte mărcile Citroen, Peugeot, Opel, Fiat sau Alfa Romeo, care a anunţat că se vede obligată să reducă producţia unor motoare cu combustie internă pentru a nu plăti amenzi colosale, care pot ajunge şi la 15 miliarde de euro, prevăzute de regulamentele europene. În opinia eurodeputatului Axinia, pe fondul stagnării pieţei automobilelor electrice, aceste reglementări draconice pot distruge competitivitatea industriei auto europene.

“Întrebare privind sancțiunile pentru producători din 2025 prevăzute de Regulamentul privind emisiile de CO2 de la vehiculele ușoare. Compania Stellantis a declarat recent, printr-un purtător de cuvânt, că va reduce semnificativ producția de vehicule endotermice pentru a evita suportarea sancțiunilor prevăzute de Regulamentul 631/2019 privind autoturismele noi și vehiculele utilitare ușoare noi (articolul 8) începând cu 2025. Această decizie este rezultatul eșecului vânzării de vehicule electrice în toată Europa, cu mult sub estimările și obiectivele de mediu preconizate pe care UE le-a stabilit. Această situație plasează aproape toți producătorii în afara limitelor și, prin urmare, pasibili de sancțiuni, cu riscul unor amenzi de până la 15 miliarde de euro. Întreb, prin urmare, Comisia Europeană: 1. Dacă, în lumina situației stagnante a pieței de mașini electrice, nu consideră necesară revizuirea sancțiunilor preconizate pentru producători începând cu 2025? 2. Dacă nu consideră că este necesar să se efectueze o revizuire cuprinzătoare a sistemului Regulamentului 851/2023 înainte de 2026, așa cum sa prevăzut inițial la considerentul 30?”, se arată în demersul conservatorilor şi reformiştilor din Parlamentul European.

Întrebarea lui Axinia este de actualitate în condiţiile tumultului de pe piaţa auto europeană, cel mai mare producător german, Volkswagen, pregătindu-se de închiderea a trei fabrici. Nici România nu este scutită de efecte. Producătorul român Automobile Dacia, parte a grupului francez Renault, a demarat un program de disponibilizări voluntare.

“Delirul verde, dacă nu este curmat, poate omorî industria auto europeană. Suntem în situaţia absurdă în care companii opresc producţia pentru că nu au vândut suficiente maşini electrice şi nu sunt îndeplinite nişte cote aberante impuse de Comisia Europeană. Realitatea este că, pur şi simplu, oamenii nu cumpără maşini electrice în ritmul prevăzut şi nu-i putem obliga să facă asta. Bruxelles-ul trebuie să iasă din această logică de economie comunistă centralizată, în care se impun cote şi obligaţii centralizate, şi să lasă piaţa să facă selecţia. Altfel, industria auto va fi pusă pe butuci”, a declarat europarlamentarul Adrian Axinia.

Facebook