Connect with us

„Ciucii” pe care îi ținem în cârcă

Profilul pahidermic al generalului Ciucă, întâiul liberal al țării, a împânzit șoselele și orașele României. Dacă ai ieșit din casă în ultimele luni, nu ai cum să nu fi dat cu ochii de chelia prezidențiabilului PNL, care își vinde imaginea de „ostaș în slujba țării”, de pe sute de panouri publicitare.

Liberalii au arvunit 400 de panouri publicitare în toată țara, pe care au lăbărțat imaginea lui Nicolae Ciucă, sub pretextul că generalul a scris o carte, iar românii trebuie să știe. Pentru asta, au cheltuit două milioane de euro în doar trei luni, iar până la finalul anului 2024, vor mai sparge încă două milioane de euro.

Care e problema, poate vă întrebați? Maculatură cu iz biografic au scris destui politicieni, de la noi sau de la alții. Ne amintim, cu groaza unui atac de moarte subită de plictiseală, de mărețul efort creativ al președintelui Klaus Iohannis, care s-a epuizat prematur între „Primul pas” și „Pas cu pas” (acestea sunt titlurile celor două cărți prezidențiale, nu o glumă proastă de-a mea). Sau performanța fostului premier PSD Mihai Tudose de a-și tipări bilanțul europarlamentar în 60.000 de exemplare, la Editura RAO, pe banii publici, alocați de UE (vreo 40.000 de euro).

Problema e că acești bani azvârliți pe fereastră, irosiți efectiv, în numele publicității electorale, sunt banii mei și ai tăi. Milioanele de euro plătite pentru a împânzi România cu „ciuci”, așa cum au ajuns să fie poreclite deja în folclor panourile liberalilor, care flanchează șoselele mai ceva ca bornele kilometrice, sunt bani publici. Sunt bani plătiți de stat, din bugetul public, pentru a subvenționa partidele politice parlamentare.

Facebook