Connect with us

Escrocheria RetuRo! Liderul pieței de băuturi din România a dat în judecată RetuRo: Cere suspendarea imediată a SGR

Romaqua Group, cel mai mare producător de băuturi din România, a cerut în instanță anularea Sistemului Garanție-Returnare RetuRo. Directorul general al Romaqua Group și președinte al Patronatului din industria apelor minerale, Radu Lăzăroiu, arată faptul că acest sistem a fost pus în funcțiune înainte de a fi pregătit.

De asemenea, Lăzăroiu reclamă faptul că sistemul RetuRO ar trebui să fie organizație non-profit, iar acum este condus de 2 firme private, iar statul român are o participație de 20%.

Lăzăroiu: RetuRo este un coșmar pentru micii comercianți

”Micile magazine încep să nu mai accepte flacoane RetuRo din cauza faptului că, atunci când trimit sacii la RetuRo, rata de recunoaștere a flacoanelor și de acceptare la plată este de 50%. Deci dacă trimite 100 de sticle, primește banii doar pe 50 de sticle. Acest lucru se întâmplă pentru că, pe transport, flacoanele respective se deteriorează, fenomen pe care noi l-am semnalat de la început. Mi se pare o mare prostie să aduni flacoane goale și să ai pretenția ca acestea să și rămână întregi pe durata transportului, acestea fiind în saci și fără protecție. În centrele de colectare Returo acest control se face automat și, dacă etichetele nu sunt perfecte sau flacoanele sunt deformate, scanerul respectiv nu le recunoaște și nu le validează”, a declarat Radu Lăzăroiu, director general al Romaqua.

Sistemul Returo este făcut pentru a specula

Lăzăroiu a mai precizat faptul că micii comercianți trimit ambalajele în saci speciali RetuRo, dar nu ajung niciodată să li se deconteze sumele integrale, asta pentru că la transport ambalajele se deteriorează și nu mai sunt acceptate.

”În plus, comercianții sunt obligați să achiziționeze de la Returo și sacii aceia galbeni, cu sigla RetuRo, pe care plătesc 6-7 lei pe bucată. Iar sacii aceia, după ce sunt umpluți, sunt păstrați cu grijă de comerciant, deși îi ocupă spațiul pentru marfă, și după care vine un transportator, cu dubițe, în general, și le înghesuie, le presează, ca să-i încapă cât mai multe. Prin presare, se produc deteriorări”, a afirmat Radu Lăzăroiu, directorul general al Romaqua.

Clienții sunt și ei foarte nervoși

Administratorii Returo câștigă și din nervii clienților. Mulți oameni aleg să nu mai recicleze ambalajele, asta pentru că aparatele de reciclat au foarte multe probleme.

”Banii aceștia nu sunt doar de la micii comercianți, ci și de la consumatori. Sunt foarte mulți cetățeni care, din cauza faptului că aparatele se tot blochează sau că se formează cozi prea mari, renunță să mai returneze. Cei mai mulți care nu pot returna sunt cei care nu au unde să se ducă, pentru că pe raza localității nu au nici mici comercianți, nici aparate moderne. Să faci 60 km cu un sac de pet-uri în mașină nu este rentabil. Ce face Returo cu banii? Dau salarii mari, operatorul de transport contractat de Returo este o firmă franceză, plătesc utilaje pentru punctele de colectare, sortatoare, care cine știe când vor veni, și nimeni nu stă să verifice treburile acestea”, a mai spus Radu Lăzăroiu.

Facebook