Călătoria cu trenul în epoca Grindeanu, un coșmar
Viteza de circulaţie a trenurilor care tranzitează judeţele aflate sub incidenţa noilor avertizări de Cod portocaliu şi Cod roşu de caniculă va fi adaptată la condiţiile meteo de temperaturi deosebit de ridicate pentru această perioadă, de 38 – 39 de grade Celsius în aer, a anunţat vineri CFR SA.
Potrivit unui comunicat al companiei, în perioada 21 – 23 iunie, pentru menţinerea siguranţei traficului feroviar pe raza judeţelor şi a municipiului Bucureşti, aflate sub incidenţa avertizărilor Administraţiei Naţionale de Meteorologie de Cod portocaliu şi Cod roşu de temperaturi de aproape 40 de grade Celsius în aer, se prelungeşte măsura de reducere a vitezei de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală.
„Adresăm scuze călătorilor pentru întârzierile inevitabile înregistrate în circulaţia trenurilor care tranzitează judeţele aflate sub incidenţa celor două avertizări de temperaturi caniculare, inclusiv a municipiului Bucureşti, asigurându-i totodată de faptul că reducerea vitezei de circulaţie cu 20 – 30 km/h faţă de viteza normală, care va conduce implicit şi la prelungirea duratei de parcurs a anumitor trenuri, este una dintre principalele măsuri aplicate, în astfel de situaţii, de orice sistem feroviar, în vederea menţinerii condiţiilor de siguranţă în trafic. În acest context, informăm faptul că reducerea vitezei de circulaţie se va aplica pe toate segmentele de cale ferată unde temperatura la nivelul şinei, în anumite intervale orare, atinge pragul de 50 de grade Celsius, această măsură fiind prevăzută de instrucţiile feroviare şi are drept scop desfăşurarea traficului feroviar în condiţii de siguranţă”, precizează reprezentanţii companiei.
CFR SA dă asigurări că personalul de specialitate din cadrul regionalelor de cale ferată ale CFR SA efectuează permanent, în această perioadă, revizii suplimentare pe reţea pentru verificarea directă a căii şi înregistrarea evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) vor fi avizaţi operativ când se impune reducerea vitezei de circulaţie şi pe ce intervale de staţii, astfel încât aceştia să informeze, la rândul lor, pasagerii din trenurile aflate deja în circulaţie sau care urmează să circule în ziua respectivă despre condiţiile de trafic.
Administratorul de infrastructură feroviară recomandă publicului călător ca în această perioadă, înainte de efectuarea călătoriei, să solicite informaţii despre orele de sosire şi de plecare ale trenurilor din/în staţiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziţionat sau doreşte să achiziţioneze bilet şi să consulte periodic site-urile operatorilor de transport feroviar, pentru informaţii actualizate despre condiţiile şi măsurile impuse în graficul trenurilor înscrise în circulaţie.
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA administrează infrastructura feroviară publică.
Articolul Călătoria cu trenul în epoca Grindeanu, un coșmar apare prima dată în 60m.ro.