Uniunea Europeană va interzice reparațiile la mașinile mai vechi de 15 ani
Uniunea Europeană a fixat un obiectiv extrem de ambițios de reducere a emisiilor de carbon prin Programul ”Green Deal”. Parte a pachetului ”Fit for 55” este și măsura care vizează eliminarea din trafic a mașinilor pe combustie internă, care sunt considerate cele mai poluante.
Acest viitor regulament, care așteaptă aprobarea Parlamentului European și a Consiliului, introduce noțiunea de „vehicul rezidual”. La acest moment, se discută ca vehiculele reziduale să fie cele mai vechi de 15 ani.
Vehiculele reziduale care prezintă defecțiuni la componente majore, cum ar fi motorul, transmisia, frânele sau direcția, și care sunt considerate vechi (potențial în jur de 15 ani), vor intra în această categorie. Odată etichetate ca fiind reziduale, aceste vehicule nu vor putea fi supuse unor reparații semnificative și vor fi probabil casate.
Ce este ”Fit for 55”
Programul ambițios al UE „Fit for 55” urmărește să elimine emisiile directe din transporturi până în 2050, cu obiective intermediare care includ o reducere de 55% până în 2030 față de nivelurile din 1990.
Un pas important în această direcție este interzicerea în 2035 a mașinilor noi cu motoare cu combustie, cu excepția vehiculelor care funcționează cu potențiali combustibili sintetici. Cu toate acestea, realitatea prezintă provocări, întrucât adoptarea vehiculelor cu emisii reduse sau zero în UE rămâne în urma așteptărilor, variind semnificativ de la un stat membru la altul.