Hidroelectrica a afişat un profit net în scădere cu 41% după primele şase luni

Hidroelectrica a afişat un profit net în scădere cu 41% după primele şase luni, la 1,587 miliarde de lei, în condiţiile în care producţia netă de energie electrică a consemnat un declin de 27% pe fondul secetei severe, potrivit Raportului companiei pentru primul semestru, transmis miercuri Bursei de la Bucureşti.
„Reducerea producţiei proprii pe fondul secetei severe şi creşterea nivelului achiziţiilor de energie din piaţă reprezintă contextul determinant al transformării: de la un model construit aproape exclusiv pe producţia hidro proprie, compania evoluează spre un profil de integrator şi furnizor, îmbinând producţia internă cu volume în creştere achiziţionate din piaţă pentru a susţine evoluţia livrărilor şi poziţia competitivă ca furnizor”, se precizează în document, potrivit Agerpres.
În prima jumătate a acestui an, producţia netă de energie electrică a fost de 6.068 GWh, în scădere cu 27% faţă de S1 2024. Compania precizează că, după un început de an marcat de o reducere accentuată a producţiei, pe fondul condiţiilor hidrologice nefavorabile, respectiv o perioadă de secetă hidrologică severă, cu un debit mediu al Dunării în trimestrul I 2025 de doar 4.257 mc/s, în scădere cu aproximativ 40% faţă de perioada similară
a anului 2024, a reuşit o recuperare semnificativă în T2, susţinută în special de achiziţii de energie.
Veniturile Hidroelectrica au totalizat 4,315 miliarde de lei, cu 16% sub nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut, cu o marjă operaţională de 41% şi o marjă netă de 37%, ceea ce reflectă diminuarea avantajului competitiv tradiţional rezultat din costul scăzut al producţiei hidro proprii, precizează sursa citată. „Creşterea dependenţei de piaţa angro de energie şi reconfigurarea structurii veniturilor, cu o pondere în creştere a segmentului de furnizare au influenţat nivelul marjelor”, se mai arată în raport.
La data de 30 iunie 2025, portofoliul de furnizare cuprindea 768.836 locuri de consum (LC), înregistrând o creştere de 30% faţă de aceeaşi dată a anului precedent. Potrivit Hidroelectrica, această creştere reflectă atât atragerea unui număr semnificativ de noi clienţi casnici, cât şi o expansiune accentuată în segmentul noncasnic.
„Evoluţia a fost susţinută de anunţul privind eliminarea plafonării preţurilor la energie începând cu 1 iulie 2025, care a determinat un interes crescut pentru schimbarea furnizorului înainte de expirarea plafonării preţurilor. Acest context a favorizat migrarea clienţilor cu efecte vizibile în ambele segmente de piaţă, dar cu un ritm mai accelerat în cel noncasnic, unde decizia de optimizare a costurilor e mai rapidă şi direct influenţată de condiţiile pieţei”, se menţionează în raportul remis BVB.
În luna aprilie a anului 2025, conform raportului lunar ANRE, Hidroelectrica a înregistrat o cotă de piaţă de 14,83%, clasându-se pe poziţia a doua în rândul furnizorilor în regim concurenţial, ca urmare a fuziunii companiilor PPC Energie şi PPC Energie Muntenia, parte a grupului PPC în România, începând cu data de 31 decembrie 2024.
Compania are 3585 de angajaţi.
Hidroelectrica este cel mai mare producător de energie din România, cu un portofoliu de energie 100% regenerabilă şi principalul furnizor de servicii tehnologice necesare în Sistemul Energetic Naţional.
