Connect with us

Golden Gate de România, în pericol de colaps? Problemele continuă la podul suspendat de la Brăila

Podul de la Brăila, lăudat de guvernanți drept „Golden Gate de România”, pare să fi devenit mai degrabă un monument al eșecului administrativ și al incompetenței cronice. La doar o lună de la recepția lucrărilor, în asfalt au apărut deja găuri prin care iese apa, semn clar că execuția lasă de dorit și că problemele nu s-au încheiat odată cu tăierea panglicii.

Acest proiect, construit de un consorțiu străin cu bani mulți și promisiuni și mai mari, se dovedește o nouă țeapă trasă românilor. În loc să dăm credit și lucrări marilor firme de construcții românești, am aruncat sume colosale către companii străine care au întârziat, au cerut bani în plus și au livrat o lucrare cu defecte flagrante. Statul român a acceptat tot, fără să crâcnească.

Este revoltător cum un proiect de o asemenea amploare, cu o investiție de peste 2 miliarde de lei, ajunge să se degradeze mai repede decât o șosea comunală. Iar CNAIR ridică din umeri, invocând expertize și comisii, în timp ce realitatea din teren arată că lucrarea nu e sigură și că, în loc să devină simbolul infrastructurii moderne, riscă să devină simbolul rușinii naționale.

Avem o școală de inginerie solidă, avem antreprenori români capabili, dar statul preferă să semneze contracte cu firme străine doar pentru că „dau bine” în ochii Bruxelles-ului. Așa ajungem să plătim mai mult, să așteptăm mai mult și, la final, să primim mai puțin. Golden Gate-ul nostru e în pericol să devină o gaură neagră pentru buget și o bombă cu ceas pentru siguranța rutieră. Cine răspunde? Ca de obicei, nimeni.

Facebook