Connect with us

Producătorul de componente auto Forvia închide o nouă fabrică din România. Angajații rămân pe drumuri

Producătorul de componente auto Forvia, grupul format în urma fuziunii Faurecia şi Hella, închide centrul de dezvoltare din Iași, iar 74 de angajați vor fi afectați de concedieri voluntare, a confirmat compania, care a precizat că decizia a fost luată „ca răspuns la condițiile dificile ale industriei auto din Europa”. În decembrie, compania a închis și centrul tehnic din Oradea, precizând că este vorba despre o „decizie strategică”.

Consultantul Doru Șupeală, care scrie frecvent despre concedieri în companii, a anunțat că Hella România va anunța zilele acestea că închide locația de producție și inginerie din Iași și că sunt aproximativ 100 de oameni la Iași care vor rămâne fără job.

Reprezentanții Forvis au confirmat închiderea locației din Iași.

Motivele închiderii

Centrul tehnic al Forvis de la Iași a fost inaugurat în anul 2023 și în anul 2024 avea 80 de angajați.

Forvia afirmă că a deschis centrul din Iași pentru a răspunde cererii anticipate din industrie, dar între timp condițiile din piața auto s-au schimbat.

Potrivit companiei, pe de o parte producția estimată va fi mai mică, piața va rămâne la acest nivel până în 2030, nivelul costurilor din industrie va continua să fie ridicat, iar clienții și furnizorii anunță modificări structurale semnificative în mod constant.

Compania susține astfel că domeniul conducerii autonome, de care se ocupa centrul de la Iași, este afectat de vulnerabilitățile structurale ale pieței auto europene și evoluția nu este conform estimărilor inițiale.

Forvia Hella și-a propus închiderea punctului de lucru în anul 2025.

În prezent, compania desfășoară un program de încheiere voluntară a relației contractuale dintre companie și angajați, la care oricare dintre cei 74 de colegi din Iași se pot înscrie, au explicat reprezentanții Forvia Hella pentru Economedia.

„Compania își asumă responsabilitatea socială față de salariații din Iași, iar în acest sens pachetul de compensare excede cu mult drepturile legale. Ne reafirmăm angajamentul de a fi alături de colegii noștri în această etapă dificilă și de a le oferi suport în perioada de tranziție profesională […] Am implementat o serie de măsuri pentru a facilita integrarea lor în noi roluri profesionale și oferim sprijin activ în identificarea de oportunități pe piața muncii”, a transmis Forvia Hella.

Centrul tehnic din Oradea, închis recent

În decembrie 2024, Forvis a închis centrul tehnic din Oradea, spunând că „decizia are la bază creșterea semnificativă a presiunii concurențiale în industria auto europeană”.

„Pe de o parte, producția de vehicule din Europa este considerabil mai scăzută decât s-a estimat inițial. Pentru anul 2025, proiecțiile pentru Europa prevăd doar 16-17 milioane de vehicule produse, cu trei-patru milioane mai puțin decât se anticipa în 2020. Se estimează că piața va stagna la acest nivel până în 2030. Pe de altă parte, ritmul de electrificare în Europa a încetinit considerabil. Având în vedere aceste schimbări în mediul de piață și subutilizarea structurală a locației din Oradea, compania a decis să închidă centrul de dezvoltare începând cu data de 1 martie 2025”, au transmis atunci reprezentanții companiei pentru Profit.ro.

În România, grupul Forvia are circa 4.500 de angajați în cinci fabrici Faurecia la Tălmaciu, Craiova, Mioveni, Râmnicu Vâlcea, Căţeasca şi încă cinci centre de proiectare şi dezvoltare, un centru administrativ şi trei unităţi de producţie HELLA la Timişoara, Arad, Lugoj, Craiova, Oradea şi Iaşi.

În primăvara anului trecut, producătorul anunţa că intenţionează să elimine până la 10.000 de posturi în Europa pe parcursul următorilor cinci ani, inclusiv la Hella, în cadrul noului său program denumit „EU-Forward”. La finele lui 2023, Forvia avea 75.500 de salariaţi în Europa, în special în Franţa, Germania, Polonia, Cehia şi Spania.

Concedierile la Hella vin după ce și gigantul german Continental a anunțat că renunță la angajați în România. Reprezentanții Continental au confirmat recent pentru Economedia planurile de disponibilizare, precizând că aceste măsuri vor afecta aproximativ 640 de locuri de muncă din locațiile sectorului de activitate Automotive din România. De asemenea „aceste măsuri de optimizare” vor afecta aproximativ 230 de locuri de muncă din cadrul fabricii ContiTech Original Equipment Solutions (OESL) din Timișoara.

Facebook