Connect with us

Sistemul educațional din România în criză: Un copil a dispărut de la grădiniță

Sistemul educațional din România este din ce în ce mai expus la vulnerabilități grave, iar un incident recent din Pitești scoate în evidență deficiențele dramatice ale acestuia. Un băiețel de cinci ani a dispărut pur și simplu de la grădiniță, fără ca niciun cadru didactic să-și dea seama de absența sa, punând sub semnul întrebării atât competența personalului, cât și eficiența măsurilor de securitate din unitățile de învățământ preșcolar.

Într-o zi aparent obișnuită, familia unui băiețel de cinci ani din Pitești a fost cuprinsă de groaza supremă: copilul lor a dispărut pur și simplu de la grădiniță, fără ca nimeni din personalul unității să observe acest lucru. Este un incident care ar trebui să ridice semne de întrebare cu privire la siguranța copiilor în școlile din România, un sistem educațional deja marcat de multiple deficiențe.

Părinții au trăit o oră de panică în care și-au căutat copilul în tot orașul, fără niciun răspuns din partea educatoarelor și îngrijitoarelor care aveau responsabilitatea să monitorizeze copiii. Abia după un timp, au fost alertați de poliție că Damian fusese găsit de o femeie care l-a descoperit hoinărind pe străzi, singur și dezorientat. Femeia l-a dus la secția de poliție, iar copilul a fost înapoiat părinților, dar trauma și neliniștea nu vor dispărea ușor.

Cazul scoate în evidență gravele lacune ale sistemului educațional românesc, care în ciuda declarațiilor oficiale de îmbunătățire continuă să pună în pericol siguranța copiilor. Conducerea grădiniței a fost nevoită să recunoască absența unei supravegheri adecvate, iar educatoarea care ar fi trebuit să se ocupe de Damian a primit un avertisment, un gest simbolic care subliniază o realitate cruntă: în România, un avertisment este suficient pentru a înlătura responsabilitatea unui cadru didactic care nu își îndeplinește corect datoria față de copii.

Acest incident este doar vârful aisbergului în ceea ce privește starea precară a învățământului preșcolar din România. Lipsa de resurse, suprasolicitarea personalului didactic, dar și gestionarea defectuoasă a situațiilor de criză, sunt doar câteva dintre problemele cu care se confruntă acest sector. Deși autoritățile au promis măsuri de îmbunătățire, astfel de tragedii ridică întrebări fundamentale despre cât de mult s-a schimbat cu adevărat educația în România.

Părinții băiatului au decis să depună o plângere penală, dar în același timp au făcut un gest simbolic, mutându-l pe Damian la o altă grădiniță, în speranța că își vor regăsi încrederea într-un sistem care, din păcate, pare să-și fi pierdut deja direcția.

Acesta este doar un exemplu despre cum sistemul educațional din România, deja subfinanțat și supus unei presiuni constante, pune în pericol siguranța copiilor, lăsându-i vulnerabili și expuși la riscuri grave. Schimbările nu se vor face decât printr-o reformă reală, care să pună pe primul loc bunăstarea și securitatea celor mai mici membri ai societății.

Facebook