Ministrul Finanțelor confirmă o nouă taxă auto, în funcție de norma de poluare și de vechimea mașinii. Industria de profil vehiculează un impozit de 1900 de lei

Ministrul Finanțelor Tánczos Barna a confirmat informația privind introducerea unei noi taxe auto pentru mașinile vechi, în contextul în care această măsură este un jalon asumat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Reamintim că știrea privind intenția Guvernului Ciolacu de a introduce impozitarea autovehiculelor în funcție de nivelul de emisii a fost anunțată încă de acum două săptămâni pe RostOnline.
Ministrul Tánczos Barna a precizat că în cadrul unei reforme fiscale, trebuie inclus și acest element, elementul de impozite și taxe locale pentru mijloacele de transport.
„România a promis în 2021, prin PNRR, că va face o reformă și în ceea ce privește taxarea mobilității sau taxarea acelor mijloace de transport care sunt poluante, care emit dioxid de carbon și gaze cu efect de seră și, proporțional, cele care emit mai puțin vor fi impozitate cu impozit mai mic, mai redus. Aici sarcina este la Ministerul Transporturilor pe tot ce înseamnă mobilitate verde, tot ce înseamnă reducerea emisiilor de carbon pe partea de mobilitate. Acolo sunt deja câteva propuneri făcute, câteva proiecte elaborate de minister pe impozitarea transportului de marfă, de exemplu, în funcție de distanță, în funcție de tonaj, sunt mai multe variante. De asemenea, au început discuțiile și în spațiul public cu privire la impozitarea mijloacelor de transport personale ale cetățenilor în funcție de norma de poluare, în funcție de data la care au fost înmatriculate.(…)
Acolo lucrurile trebuie discutate iarăși pentru următorii șapte-zece ani. Discuțiile trebuie purtate și cu autoritățile locale, pentru că autoritățile locale sunt cele care aplică taxele acestea locale – impozitul pe mijloacele de transport, de exemplu, este un venit al autorităților locale – și gândite lucrurile astfel încât cei care poluează mai mult să plătească mai mult, cei care folosesc mașini nepoluante, noi, să nu fie tratați la fel ca un cetățean care aduce o mașină de șapte-opt ani din străinătate. Desigur, trebuie avut în vedere și gradul de suportabilitate și puterea de cumpărare a cetățenilor, pentru că nu putem să privăm cetățenii cu venituri mici de dreptul de a cumpăra o mașină, chiar dacă este una mai veche și este una mai ieftină și mai poluantă”, a explicat Tanczos Barna, pentru Agerpres, notează Economedia.ro.
În ceea ce privește valoarea acestei taxe, acesta a precizat că nu vrea să discute despre cifre deoarece, nefiind calculele așezate și variantele conturate, este prematur.
În schimb, reprezentanții industriei de profil fac presiuni pentru introducerea acestei taxe și vehiculează deja că pentru o mașină veche s-ar putea plăti în jur de 1900 de lei.
„O mașină veche de 20 de ani, în normă de poluare EURO 2, va avea de plătit undeva între 350 și 400 de euro. Nu e definit 100%, am vorbit de achiziție. Nu numai că achiziționăm o mașină veche care poluează, dar vrem s-o ținem. După ce că ea are 15-20 de ani, vrem s-o mai ținem 10 ani. Noi nu vrem să interzicem lucrul ăsta actualmente, iau exemplu similar de 15 ani, pe care o deținem și la care urmează să plătim impozitul local de data asta. Astăzi suma e undeva la 160-170 de lei pe an. De mâine am dori să se ia în calcul norma de poluare, iar în funcție de asta, dacă automobilul e EURO 2 sau EURO 3, vorbim probabil de 1.800 – 1.900 de lei pe an”, a spus Mihai Bordeanu, director general automobile Dacia, potrivit ȘtirileProTV.ro.
Pe același subiect:
Guvernul pregătește impozitarea autovehiculelor în funcție de nivelul de emisii
