Connect with us

Presiunea civică și implicarea mediului academic au produs efecte! Ministrul Educației anunță că „ISTORIA ROMÂNIEI” va fi reintrodusă la liceu, ca disciplină de sine stătătoare

Istoria României va fi reintrodusă ca disciplină de sine stătătoare la nivel liceal, a declarat ministrul Educației, Daniel David.

Anunțul a fost făcut în contextul dezbaterii publice privind  planurile-cadru pentru învățământul liceal.

„Mă bucur că perioada de dezbatere a proiectelor de planuri-cadru pentru învățământul liceal începe să prefigureze modernizări de esență în educație, în general, și în istorie, în particular. Așa cum am spus la momentul lansării planurilor-cadru, alături de știință, religie și pregătire pentru viață, un element esențial este cel legat de cultura națională.

După clarificarea păstrării limbii latine în curriculumul de specialitate, mă bucur să fiu ministrul care poate contribui, alături de specialiștii de top ai domeniului, la readucerea după câteva decenii a «Istoriei românilor și a României” (numele va fi definitivat de Academia Română) ca disciplină de sine stătătoare la nivel liceal, așa cum mi-am exprimat interesul încă de la începutul dezbaterilor publice”, a declarat ministrul Educației, printr-un comunicat de presă transmis de Ministerul Educației.

Potrivit ministrului David, în urma discuțiilor și întâlnirilor de lucru cu reprezentanții Academiei Române și ai facultăților de istorie din universitățile țării, s-a convenit, printre altele, că modelul actual de predare a istoriei în liceu trebuie îmbunătățit și regândit, iar «Istoria românilor/României» va deveni disciplină distinctă în trunchiul comun.

Pe același subiect:

Reforma ministrului Daniel David. Fără Istorie și Geografie în trunchiul comun la clasele a XI-a și a XII-a, pentru profilul uman, real și tehnologic. Elevii vor studia obligatoriu Istoria evreilor (proiect)

Europarlamentarul Claudiu Târziu, despre reforma din învățământ: Ceea ce se pregătește să facă acum Ministerul Educației ne duce la nivelul următor, în care școala românească ar putea să formeze apatrizi, tineri lipsiți de orice identitate națională sau apartenență culturală!

 

 

Facebook