Connect with us

Marius Lulea, prim-vicepreședinte AUR: Jaf! Costul drumului express Bacău – Piatra Neamț este de 4 ori mai ridicat decât media europeană pentru autostrăzi

Recent, s-a anunțat construcția unui drum expres între Bacău și Piatra-Neamț, cu o lungime de aproximativ 50 de kilometri și un cost exorbitant de 2 miliarde de euro.

Aceasta înseamnă un cost mediu de 40 de milioane de euro pe kilometru, de aproape patru ori mai mult decât media europeană pentru autostrăzi, care este de 11 milioane de euro pe kilometru.

Drumul Express nu este autostradă. Este imposibil de justificat un astfel de cost ridicat fără a lua în considerare corupția endemică ce bântuie guvernul și instituțiile statului. De mult timp, se vorbește despre legăturile strânse dintre miniștri, secretarii de stat și firmele de partid, care par să câștige mereu contracte umflate cu bani publici. Supraevaluarea costurilor devine astfel o metodă bine cunoscută prin care se scurg fonduri în buzunarele unor afaceriști cu conexiuni politice.

“Se poate și așa” sau “bine că fac ceva, nu mai contează cât costă” arată împăcarea noastră cu nedreptatea

Această practică nocivă nu doar că epuizează bugetul statului, dar și împiedică dezvoltarea reală a infrastructurii. În loc să avem drumuri și autostrăzi la standarde europene, ne trezim cu proiecte de proastă calitate, realizate la prețuri colosale.

Podul peste Dunăre se scufundă, deși a costat jumătate de miliard de euro și a fost construit de un consorțiu italian-japonez

Costul exagerat al drumului expres Bacău-Piatra Neamț este un exemplu clar al modului în care corupția și interesele politice distrug șansele de dezvoltare ale României.

Românii merită drumuri sigure, moderne și la prețuri corecte, nu promisiuni deșarte și facturi umflate.

Facebook