Connect with us

Eco-tirania ia avânt în România! Guvernul instituie „Zonele cu nivel scăzut de emisii”, unde accesul mașinilor este taxat suplimentar sau restricționat

Accesul mașinilor în „Zonele cu nivel scăzut de emisii” se va taxa suplimentar, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern inițiat de Ministerul Dezvoltării.

Reamintim că restricționarea accesului autovehiculelor cu emisii de Co2 în zonele cu emisii zero sau emisii scăzute este prevăzută în proiectul privind Codul amenajării teritoriului, urbanismului şi construcţiilor, după cum a relatat RostOnline.

Acum, conform proiectului inițiat de Ministerul Dezvoltării, scrie știripesurse, citat de R3Media, în orașele României se vor institui „Zone cu nivel scăzut de emisii”, urmând ca șoferii care tranzitează acele zone să plătească o anumită taxă sau să aibă accesul restricționat.

Autovehiculele instituțiilor de apărare, ordine publică și servicii publice sunt exceptate de la prevederile actualei HG. De asemenea, prevederile legii nu se aplică celor ce au domiciliul sau rezidența în respectiva zonă.

Amenzi și penalități

Pentru început, nerespectarea prevederii din zonele speciale se va pedepsi cu amendă contravențională – 300 de lei la prima abatere, care, dacă nu este plătită în termen, atrage penalități de 500 lei pe zi.

(1) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 300 lei circulația pe drumurile publice din interiorul ZNSE a vehiculelor care nu respectă prevederile regulamentului local de acces în ZNSE.

(2) Constituie contravenție și se sancționează consiliile locale, respectiv Consiliul General al municipiului București cu amendă de 500 lei pentru fiecare zi de întârziere față de termenele specificate la art. 22, alin. (4), lit. a) și b), din Legea nr. 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă”, se arată în actul normativ.

Condițiile care trebuie îndeplinite de autoritățile locale în zonele cu restricții

(1) ZNSE sunt inițiate, delimitate și gestionate de către autoritățile administrației publice locale.

(2) Anterior instituirii ZNSE, pentru a garanta o abordare nediscriminatorie, autoritățile administrației publice locale au obligația efectuării următoarelor măsuri compensatorii pentru asigurarea accesului liber al tuturor cetățenilor în toate zonele urbane:

asigurarea serviciului de transport public local de călători în interiorul ZNSE;asigurarea infrastructurii pentru mobilitatea activă.

Guvernul vrea să realizeze „zone cu niveluri scăzute de emisii”

Scopul instituirii ZNSE este de a limita circulația autovehiculelor poluante într-un perimetru definit și în anumite intervale orare, după caz, prin decizia autorităților administrației publice locale.

În vederea instituirii ZNSE, se utilizează următoarele clase de autovehicule din categoriile M și N, astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (1) lit. (a) – (b) din Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și ale sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 și (CE) nr. 595/2009 și de abrogare a Directivei 2007/46/CE, stabilite în funcție de norma de poluare și de tipul de combustibil:

a) clasa 1- vehicule cu norma de poluare EURO 3/III pe motorină și normele de poluare Euro 2/II, Euro 1/I și non euro;

b) clasa 2 – vehicule cu norma de poluare EURO 4/IV pe motorină și norma de poluare EURO 3/III pe benzină, GPL, GNC și GNL;

c) clasa 3 – vehicule cu norma de poluare EURO 5/V/EEV pe motorină și norma de poluare EURO 4/IV pe benzină GPL, GNC și GNL;

d) clasa 4 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe motorină și norma de poluare EURO 5/V/EEV pe benzină, GPL, GNC și GNL;

e) clasa 5 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe benzină, GPL, GNC și GNL;

f) clasa verde – vehicule pur electrice, vehicule cu pilă de combustie cu hidrogen.

Proiectul este în linia Pactulului Verde European (Green Deal), care urmărește neutralitatea climatică în următorii ani. Deja CE a selectat 100 de orașe, pentru care asigură finanțare de 650 de milioane de euro, pentru „tranziția verde”, după cum a relatat RostOnline.

Pe același subiect:

Accesul mașinilor cu emisii de Co2, restricționat în anumite zone urbane. Ce prevede proiectul de lege privind Codul urbanismului

Comisia Europeană alocă 1,4 miliarde de euro pentru pandemii viitoare și pentru 100 de orașe neutre din punct de vedere climatic. Ce orașe din România au fost selectate

 

 

 

 

Facebook