Podul Ciurel, inaugurat de Firea, este inutil. 50 de milioane de euro au fost risipite. Ce soluții are Mihai Enache, candidatul AUR la Primăria București
Mihai Enache, candidatul AUR la Primăria București, a prezentat exponatul nr. 11 din cadrul Muzeului Risipirii Banului Public, Podul Ciurel, inaugurat inițial de Gabriela Firea în 2020 cu o investiție de 50 de milioane de euro. În prezent, podul reprezintă doar un viraj la stânga extrem de costisitor.
„Se vorbește, poate, despre cel mai costisitor proiect care pare să nu aibă niciun sens. Proiectul a fost gândit înainte de Revoluție pentru a crea o nouă legătură între oraș și autostrada A1 (București-Pitești). Acest proiect a fost demarat în 2010, pe vremea lui Sorin Oprescu, însă a fost abandonat rapid, fiind blocat în instanță în 2014 de asociații civice, conduse în acel moment de actualul primar al Capitalei, Nicușor Dan. Reluat în timpul mandatului Gabrielei Firea, proiectul a ajuns să fie finalizat doar într-o mică parte, rămânând astfel inutil.
Este vorba despre o investiție imensă de 50 de milioane de euro, iar dacă administrația ar fi convenit că acest proiect nu mai este fezabil în forma sa completă, ar fi putut să vină cu soluții alternative. Bd. Iuliu Maniu este unul dintre cele mai aglomerate bulevarde din București și ar fi putut beneficia de extinderea drumului expres până la șoseaua de centură sau de alte soluții alternative, cum ar fi străpungerea prin Bd. Ghencea, Bd. Timișoara sau din zona Preciziei, sau chiar extinderea magistralelor de metrou și crearea de parcări la legăturile cu centura. Proiectul podului Ciurel a rămas blocat, fără să fie inițiată vreo soluție alternativă, iar astăzi asistăm la o investiție inutilă, fără nicio finalitate. Chiar și în timpul mandatului actualului primar general al Capitalei, cel care a pus capăt acestui proiect, nu a venit cu nicio soluție reală pentru diminuarea traficului.”, a declarat Mihai Enache, președintele AUR București.
„Deși proiectul pentru acest pod a stagnat, există soluții pentru a continua construcția acestei șosele. Fără finalizarea acestui proiect, traficul de pe Iuliu Maniu, în Sectorul 6, va rămâne blocat. Consider că cetățenii din București sunt interesați de proiecte concrete, nu doar de vorbe goale.”, a precizat inginerul Dumitru Gâtlan.
Prezentarea exponatului nr. 11 din cadrul Muzeului Risipirii Banului Public, Podul Ciurel, evidențiază o problemă semnificativă legată de gestionarea acestui proiect. Deși inițial inaugurat cu speranțe mari, Podul Ciurel s-a transformat într-un viraj la stânga extrem de costisitor.