trădarea României
PSD nu cumpără presa, ci o deține
Aseară, în cadrul unei emisiuni de la un post de televiziune, Premierul Marcel Ciolacu a încercat, pe cât a putut, să se prezinte iarăși drept un politician responsabil. Numai că, aidoma tuturor liderilor PSD care s-au perindat pe la conducerea partidului în ultimii 30 de ani, Marcel nu s-a putut abține de la minciună. Cu greu scoți obiceiurile vechi dintr-o vulpe bătrână!
PSD nu cumpără presa, ci o deține! După simulacrul pe care ni l-a oferit la începutul emisiunii, când Premierul a ținut morțiș să nu stea pe scaun pentru că, vezi dom’le, nu se simte confortabil să stea jos în timp ce o femeie stă în picioare (nu știm prin ce traume a trecut domnul Ciolacu în trecut), Marcel a simțit nevoia să menționeze că presa din România nu poate să fie cumpărată, indiferent cați bani arunci în ea.
Numai că, la o scurtă primă vedere, putem vedea cum principalele partide politice din România au cheltuit cei mai mulți bani din subvențiile de la stat pentru presă și propagandă, conform unui raport al Autorității Electorale din România. PSD, de pildă, a primit pentru ianuarie-septembrie 2023 subvenție de 76,3 milioane de lei, din care a cheltuit peste 62 milioane de lei (67,42% din totalul banilor primiți) doar pentru … presă și propagandă.
PSD nu cumpără presa, ci o deține
Aceste practici afectează nu numai informarea corectă a publicului prin materialele de presă respective, care numai jurnalistice nu mai sunt, ci și redacțiile în ansamblul lor. De ce spun acest lucru? Pentru că o redacție care primește sume consistente pentru articole publicitare o să fie mereu înclinată să respingă sau cel puțin să descurajeze articole critice la adresa celor care plătesc publicitatea mascată.
Într-o societate civilizată, rolul democratic al presei este acela de a critica guvernarea, indiferent de culoarea ei politica. Acum înțelegem, poate, de ce actualii guvernanți au făcut tot posibilul să ignore proiectul legislativ care urma să oblige partidele politice să publice, lunar, cheltuielile făcute pentru publicitate și care ar fi limitat cheltuielile pentru presă și propagandă la un cuantum de 30% din suma totală primită de la subvenția de stat.
Totodată, putem înțelege și de ce presa nu ne are pe noi, cei de la AUR, la suflet. Am refuzat încă de la bun început să intrăm în acest cerc vicios al șpăgii legiferate, în care banii contribuabililor sunt folosiți pentru a crea un val propagandistic menit să îi dezinformeze. Am preferat să vorbim direct cu românii, fară ajutorul unei prese ahtiate după bani și influență, știind foarte clar că există riscul să fim făcuți cu ou și cu oțet. Așa s-a și întâmplat, dar nu regret nimic!
Nu presa va face diferența la alegerile de anul acesta!
Spre deosebire de Marcel, Ciucă sau Drula, care folosesc zeci de mii de euro zilnic – din banii voștri – pentru a-și promova doctrinele care vor îngropa viitorul acestei țări, noi vom refuza să dăm bir unor redacții care nu au făcut nimic altceva decât să îi mintă pe români, să îi dezinformeze, să le prezinte o realitate alternativă în care România este din ce în ce mai bine, în timp ce cetățenii o duc din ce în ce mai prost.
În timp ce Marcel se preface că joacă cinstit, aruncând în stangă și în dreapta cu bani pentru propagandă politică, noi vom rămâne loiali vouă, românilor, așa cum am promis încă de la bun început. PSD și PNL au, cu siguranță, majoritatea presei la degetul lor mic, dar noi vă avem pe voi, toți oamenii care s-au săturat de această bătaie de joc, de aceste minciuni răsfirate care aproape ne-au ruinat țara.
PSD nu cumpără presa, ci o deține. Dar, spre deosebire de alte rânduri de alegeri din trecut, nu presa va face diferență de data aceasta.